Academy2018-08-15T14:00:20+00:00

In de Launchlab Academy delen ondernemers, mentors, innovators, intrapreneurs en partners hun kennis en ervaring, zodat je sneller kunt groeien. In de Academy vind je hackathons, workshops, het Accelerator programma en Startup Weekend Zwolle.

Hackathons

Een hackathon is een bijeenkomst met verschillende mensen die samenwerken aan echte oplossingen voor echte problemen. Denk daarbij aan oplossingen op het gebied van duurzaamheid, mobiliteit, gezondheid of veiligheid. Het doel is om binnen een korte periode (vaak 24 uur) een innovatieve en creatieve oplossing rondom een thema te bedenken – of om een specifiek probleem van een bedrijf op te lossen. Tijdens een hackathon wordt hiervoor een (demo) app, website of andere werkende oplossing gebouwd. Aan het eind van de hackathon wordt het resultaat gepresenteerd aan de jury die bepaalt welk team gewonnen heeft. Lees meer…

Workshop Valideren

Je hebt een idee en gelooft zelf dat dit een succesvol bedrijf kan worden. Maar veel startup projecten mislukken. Daarom is valideren ontzettend belangrijk! Valideren betekent simpelweg bewijsmateriaal vinden om je aannames te checken. Want één van de belangrijkste redenen voor het mislukken van startups is onvoldoende of verkeerd valideren. Lees meer…

Workshop Lean Startup

Wat is Lean Startup en hoe kun je op deze manier producten ontwikkelen? Vanuit Silicon Valley heeft de Lean Startup de rest van de wereld veroverd. Een lichtgewicht methode om te itereren naar een product-market fit voor het product dat je voor ogen hebt.

Het hart van Lean Startup is de build-measure-learn loop. Hiernaast hebben concepten als ‘MVP’ en ‘pivoting’ een rol te spelen in Lean Startup. Niet alleen Startups maar ook grote organisaties gebruiken de Lean Startup methode bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Lees meer…

Workshop Growth Hacking

Tien jaar geleden had nog niemand gehoord van bedrijven als Airbnb, Uber, LinkedIn, Spotify en Netflix. Tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Hoe kan dat?

Technologie heeft marketing totaal veranderd. De massa bereiken is niet meer alleen weggelegd voor grote bedrijven met veel geld. Tegenwoordig kan IEDEREEN miljoenen mensen bereiken, met één simpele tweet. Maar exponentiële groei realiseren gaat niet vanzelf. Steeds meer bedrijven zijn daarom bezig met Growth Hacking. Lees meer… 

Workshop Strengths-Based Ondernemen

Hoe bouw je als ondernemer aan een succesvol team? De mensen in je onderneming zijn belangrijker dan je product, marketing strategie of funding. Gallup – een Amerikaanse onderzoeksorganisatie – heeft ontdekt dat er drie noodzakelijke hoofdrolspelers zijn als het gaat om de ontwikkeling van elke organisatie, dit kan zijn een nieuwe onderneming, een nieuwe divisie binnen een bedrijf of een non-profitorganisatie. Lees meer…